Skuteczne teksty SEO to takie, które nie tylko przyczynią się do osiągnięcia wysokich pozycji w Google, ale również będą zachęcać odbiorców do czerpania z nich wiedzy i dzielenia się tym contentem z innymi. Jak więc skutecznie pisać takie artykuły? To pytanie często zadają osoby, które dopiero wkraczają w świat optymalizacji stron www pod kątem internetowych wyszukiwarek. Samo hasło SEO to w języku angielskim skrót od search engine optimization. Termin ten zaczął funkcjonować w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Z początku całe zagadnienie rozwijało się powoli. Z czasem internauci dostrzegli jednak jak ważne są wysokie pozycje stron w wyszukiwarkach, a co za tym idzie odpowiednie ich optymalizowanie. Również pod kątem właściwie napisanych tekstów, które spełniają szereg istotnych dla wspomnianej optymalizacji warunków. Warunki te omówimy szczegółowo w dalszej części artykułu.
Dobry tekst SEO to w praktyce znalezienie złotego środka pomiędzy przystępnością dla czytelnika, a atrakcyjnością dla robotów przeczesujących sieć. Wspomniane roboty to programy, które skanują zasoby internetu i analizują ich treść pod kątem obowiązujących algorytmów. Dobry pozycjoner i SEO copywriter wie jak zbudować stronę i napisać tekst, by spełniała ona określone kryteria. Warto jednak pamiętać o tym, że wytyczne co jakiś czas ulegają zmianie. Wtedy należy jak najszybciej nadążyć za nowymi trendami, by nie wyprzedziła nas konkurencja. Tekstów nie możesz jednak pisać jedynie z myślą o robotach. Dobry artykuł napisany pod kątem SEO musi być również wartościowy merytorycznie i łatwy w odbiorze dla czytelnika.
Teksty SEO co to – praktyczne podpowiedzi dla nowicjuszy
Co to Teksty SEO?- praktyczne podpowiedzi dla nowicjuszy – teraz skupimy się szczegółowo na tym jak copywriter powinien napisać artykuł pod SEO. Przede wszystkim obowiązuje wspomniana zasada, by z jednej strony spełniał on wymagania robotów, ale był też ciekawy i przystępny dla czytelnika. Musisz więc napisać go „lekkim piórem” i zawrzeć w nim wiele przydatnej wiedzy, jak również spełnić zasady SEO. Pierwszą z nich jest zawarcie w tekście tak zwanych słów kluczowych. To wyrażenia, które ściągną na stronę ruch po wpisaniu danego hasła do wyszukiwarki.
Słowa kluczowe to Twoja podstawa
Słowa kluczowe dobieraj w odpowiedni sposób po szczegółowej analizie przeprowadzonej w jednym z wielu dostępnych narzędzi (na przykład Ahrefs czy Planer słów kluczowych). Pamiętaj o tym, by tekst nie zawierał w sobie zbyt wiele słów i fraz kluczowych. Jeżeli przesadzisz, artykuł stanie się mniej wiarygodny dla odbiorcy. Istnieje też ryzyko, że roboty uznają go za treść spamerską i nie będą go indeksować. Wtedy mówimy o przeoptymalizowaniu treści. Przy pisaniu tekstów również warto posiłkować się dostępnymi narzędziami. Ja działając na bardzo popularnym WordPressie mocno chwalę sobie wtyczkę Yoast SEO. Między innymi sugeruje ona ile razy powinna być powtórzona fraza kluczowa, wskazuje procent użytej strony biernej w tekście czy wylicza optymalną ilość słów na dany akapit. Dzięki opcji podglądu, wtyczka zaznacza w kolorze fragmenty tekstu, które wymagają poprawy. To bardzo wygodna i przydatna funkcja, która pozwala szybko wykluczyć błędy i pracować nad dalszą treścią artykułu.
Postaraj się o naturalne rozmieszczenie fraz kluczowych
Mam tu na myśli rozmieszczenie słów i fraz kluczowych w tekście z zachowaniem rozwagi. Nie upychaj zbyt wielu zwrotów kluczowych w jednym akapicie. Powinny one płynnie przewijać się przez cały artykuł, ale bez nadmiernego użycia i zagęszczenia. Pamiętaj też, że słowa i frazy kluczowe możesz odmieniać lub stosować synonimy. Roboty Google dzięki wielu poprawkom i uaktualnieniom obecnie potrafią „łapać” wiele pokrewnych sformułowań i podpinać je pod SEO. Stosowanie synonimów nie szkodzi więc pozycjonowaniu, a znacznie podnosi walory stylistyczne artykułu. Warto o tym pamiętać.
Zachęć do czytania tytułem (meta tittle)
Tytuł to twarz tekstu, a więc w głównej mierze to od niego zależy, czy odbiorca skusi się na lekturę. Dlatego tak ważne jest skonstruowanie chwytliwego tytułu, który zawierać musi jednak słowa kluczowe. To jedno z najtrudniejszych zadań przy tworzeniu tekstów SEO, dlatego warto poświęcić mu dłuższą chwilę i się do niego przyłożyć. Dobrze „sprzedają się” tytuły zawierające pytania lub noszące znamiona rankingu. Podsumowując: dobry tytuł (meta title) powinien zawierać słowa kluczowe, być lotny i niezbyt długi.
Bez researchu ani rusz
Pisząc tekst ekspercki korzystaj z możliwie jak największego researchu. Nie ograniczaj się do czerpania wiedzy z jednej strony czy jedynie z internetu. Warto posiłkować się również wiedzą z książek, poradników czy specjalistycznych pism. Nie możesz nic „wyguglować”? Przejdź się do biblioteki! Nie próbuj przepisywać cudzych tekstów poprzez zmianę słów i wyrażeń. Nie stosuj też metody wrzucania obcojęzycznych tekstów do translatora i ich późniejszego „wygładzania”. Dobry tekst, to tekst napisany od początku do końca samodzielnie. Na koniec pamiętaj o właściwej strukturze artykułu. Powinien on zawierać tytuł, wprowadzenie, nagłówki, wytłuszczenia fraz i słów kluczowych, a także akapity z odpowiednią ilością słów.
Zadbaj o długość tekstu i wyczerpanie tematu
Dobrze napisany, wyczerpujący tekst z unikalnym contentem będzie miał większe szanse na wypozycjonowanie w wyszukiwarce. Algorytmy Google promują bowiem rozbudowaną treść na stronach internetowych, jeśli idzie ona w parze z właściwym użyciem słów i fraz kluczowych. Dlatego też nakłaniam do tworzenia dużych tekstów, jeśli oczywiście pozwala Ci na to opisywany temat. Nie warto tekstu wydłużać na siłę i pisać w nim dwa razy o tym samym. Nie będzie to dobrze odebrane przez czytelników, a i roboty mogą to odczytać w negatywny sposób.
Stawka za teksty SEO cennik – ile kosztuje napisanie tekstu?
Ile kosztuje napisanie tekstu SEO? Tak naprawdę nie ma jednego, obowiązującego taryfikatora za usługi SEO copywritingu. Poszczególni freelancerzy czy też firmy wyceniają swoją pracę indywidualnie. Wiele zależy od charakteru przygotowywanego tekstu.
- Najtańsze są tak zwane precle. To teksty nastawione na pozycjonowanie o niskiej treści merytorycznej. Teksty „preclowe” umieszcza się na tak zwanych presell pages, które mają za zadanie odsyłać poprzez linki do strony w sieci, którą pozycjonujemy. Ta technika to odpowiedź na stosowane niegdyś farmy linków, które z czasem Google zaczęło mocno piętnować. Natura nie lubi próżni i w ich miejsce pojawiły się właśnie presell pages, które oprócz odnośników zawierały również treść niskiej jakości.
- W dalszej kolejności można wymienić teksty zapleczowe, artykuły tematyczne i teksty eksperckie. Teksty zapleczowe są od precli dłuższe, lepiej napisane i zawierają więcej treści stricte merytorycznej. Zwykło się mówić, że to coś między preclami a artykułami tematycznymi.
- Teksty tematyczne wymagają od copywritera zgłębienia danego tematu, przejrzystości i szczegółowego „wgryzienia” się w opisywane zagadnienie. Taki artykuł nie może być ogólnikowy. Zgodnie z nakładem sił i poświęconym czasem, stawka za tego rodzaju tekst jest już większa.
- Z kolei teksty eksperckie wymagają największego researchu i największej wiedzy, dlatego copywriterzy za taką usługę pobierają największe wynagrodzenia.
Często też cena za artykuł wiąże się z tym, czy był on pisany pod kątem wyszukania i użycia słów oraz fraz kluczowych i czy jest on odpowiednio sformatowany pod SEO. Specjalista sam dokonuje analizy niezbędnych fraz i słów kluczowych i z odpowiednim wyważeniem umieszcza je w tekście. Zamawiający otrzymuje w efekcie kompleksowy artykuł, który ściąga na jego stronę ruch i winduje ją w wyszukiwarce. Część copywriterów nie posiada jednak odpowiedniej wiedzy związanej z SEO i pozycjonowaniem. Ich oferta to po prostu zgrabnie napisane i unikalne treści. By spełniły swoje zadanie, muszą być nieco zmodyfikowane pod kątem skutecznej optymalizacji. Takimi poprawkami powinien zająć się doświadczony pozycjoner.
Copywriter teksty SEO na zamówienie – skorzystaj z pomocy fachowca
Teksty SEO na zamówienie od profesjonalnego copywritera to Twoja szansa na lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, a co za tym idzie, większe zainteresowanie ze strony klientów. Posiadasz swoją firmę lub biznes i chcesz go lepiej zareklamować? Chcesz być widoczny w sieci i tym kanałem chcesz pozyskiwać nowe zlecenia? Skorzystaj z pomocy fachowca i zleć napisanie specjalistycznych tekstów, które wywindują Twoją stronę na czołowe pozycje w wyszukiwarce. Jestem gotów, by pomóc Ci w osiągnięciu zamierzonego celu! Zapraszam Cię do współpracy oraz do śledzenia mojego bloga, z którego dowiesz się wiele istotnych informacji na temat copywritingu, pozycjonowania i marketingu sieciowego.