Najlepsze darmowe narzędzia SEO online

Darmowe narzędzia SEO online to pomocna rzecz, dzięki której nie poniesiesz kosztów, a masz możliwość, by zarobić i dobrze wywiązać się ze swojego zadania.

W poniższym tekście przedstawię Ci najbardziej funkcjonalne i przydatne narzędzia do pozycjonowania i przeprowadzania audytu SEO. Przyjrzymy się też topowym programom płatnym, które częściowo również można wykorzystywać bez wkładu finansowego.

Google Search Console – zaczynamy od absolutnego “must-have” dla administratorów stron internetowych. Narzędzie to umożliwia Darmowe narzędzia SEOkontrolę nad indeksowaniem witryny w wyszukiwarce Google i optymalizację jej widoczności. Mówiąc prościej, dzięki tej platformie sprawdzisz czy roboty dotarły już do Twojej strony i wprowadziły ją do indeksu. Jeśli nie, możesz przyspieszyć ten proces i samodzielnie poprosić o zaindeksowanie strony. Na drugi dzień sprawa powinna już być rozwiązana.

Program ponadto pozwala między innymi sprawdzać status mapy witryny, analizować widoczność Twojej strony w SERP, kontrolować wadliwe linki na stronie czy generować plik robots.txt.

Google za pośrednictwem Search Console prześle Ci też informacje związane z zawirusowaniem strony lub powiadomi o karach za black hat SEO.

Google Analytics – kolejne, bardzo przydatne i darmowe narzędzie od światowego potentata w branży informatycznej. W jednym miejscu zyskujesz zestawienie istotnych statystyk, dotyczących ruchu na Twojej stronie. Dzięki tej platformie dowiesz się między innymi:

  • ile osób w czasie rzeczywistym przegląda Twoją stronę,
  • w jaki sposób trafili na nią odwiedzający,
  • w jakiej części świata przebywali w momencie wizyty,
  • jaki jest przeciętny czas trwania sesji,
  • jak przedstawia się procentowo współczynnik odrzuceń,
  • w jakich godzinach najczęściej goście odwiedzają Twoją witrynę,
  • jakie urządzenia są najpopularniejsze wśród Twoich odbiorców,
  • jakie podstrony Twojej witryny są najczęściej odwiedzane.

Jak więc widzicie, informacji z Analyticsa można wyciągnąć naprawdę sporo. Wiedzę tę można wykorzystać do właściwego reklamowania naszej witryny lub ewentualnych poprawek w procesie promocji. To również wskazówka które tematy zawarte na Twojej stronie są dla odbiorców najbardziej atrakcyjne i poczytne.

Darmowe narzędzia do audytu SEO

Darmowe narzędzia do audytu SEODla osób zajmujących się pozycjonowaniem, ale też dla prowadzących różnego typu witryny, przydatne będą darmowe narzędzia do audytu SEO.

Jednym z podstawowych programów SEO jest Screaming Frog. Dzięki “Żabie” zbierzesz podstawowe informacje dotyczące między innymi nagłówków, przekierowań, błędnych adresów URL, tytułów stron i podstron, opisów meta description, meta keywords, atrybutów follow i nofollow czy obrazków zawartych w witrynie.

Program należy zainstalować na komputerze, by móc z niego korzystać. Wersja darmowa obejmuje analizę dla 500 linków.

Inną propozycją desktopową jest WebSite Auditor.

Jeśli natomiast nie masz czasu i chęci na instalację narzędzi na dysku, możesz skorzystać z tych dostępnych on-line. Polecić Ci mogę na przykład: www.woorank.com, www.seoptimer.com czy stronę www.zadroweb.com/seo-auditor/

Najlepsze płatne narzędzia SEO online

Teraz czas na najlepsze płatne narzędzia SEO online. Zacząć należy od Ahrefs, czyli świetnej witryny dla pozycjonerów, ale też bardzo ważnego narzędzia w pracy copywritera. Platforma pozwala między innymi analizować linkowanie danej strony, analizować ją pod kątem pozycjonowania pod słowa kluczowe, w końcu to również doskonała możliwość do samodzielnego wyszukiwania wartościowych fraz i słów kluczowych. Osobny artykuł na temat Ahrefs znajdziesz na moim blogu.Najlepsze płatne narzędzia SEO

Majestic to podobne narzędzie to wyżej wymienionego, które niesie ze sobą zbliżone funkcjonalności. Często te dwie platformy są wymieniane jednym tchem, jako sprawdzone rozwiązania, mogące pochwalić się kilkuletnim stażem na rynku.

AccuRanker to narzędzie służące do monitorowania pozycji fraz i słów kluczowych. Użytkownicy programu chwalą go za szybkość działania, dokładność analizowanych wyników i gromadzenie wszelkich danych w chmurze. Dzięki temu wystarczy nam jedynie dostęp do internetu, by natychmiastowo przywołać historyczne wyniki wyszukiwania i analizy.

Reasumując mój dzisiejszy tekst, w sieci możecie znaleźć wiele przydatnych i nieodpłatnych narzędzi pomagających przy optymalizacji stron pod wyszukiwarki. Jeśli jednak planujecie zająć się zawodowo dziedziną SEO lub copywritingiem, warto zainwestować swoje środki w rozbudowane i profesjonalne platformy. Te pozwolą Wam być krok przed konkurencją.

Dodaj komentarz