You are currently viewing Pozycjonowanie stron internetowych w Google

Pozycjonowanie stron internetowych w Google ma w dzisiejszych czasach ogromne znaczenie. Szczególnie, jeśli mowa o naszym kraju. W Polsce bowiem wyszukiwarka ta cieszy się ogromną popularnością. Śmiało można stwierdzić, że jest ona u nas absolutnym monopolistą. Według danych portalu Statcounter, z Google w kraju nad Wisłą korzysta obecnie 98.67 % internautów. Drugie w klasyfikacji Yahoo! może „pochwalić” się wynikiem… 0.59 %. To pokazuje, jak wielka przepaść dzieli obecnych na rodzimym rynku „graczy”. Jeśli chodzi o rynki zagraniczne, w tym amerykański, dysproporcje nie są tak ogromne. Lecz Google i tak pozostaje samodzielnym liderem.

Pozycjonowanie stron internetowych w Google - wykres

Wracając do naszego kraju… Przyjęło się, że mówiąc o pozycjonowaniu i SEO, odnosimy się domyślnie jedynie do wyszukiwarki Google. Pozostałe mają tak niską popularność, że działania pod ich kątem byłyby pozbawione sensu. Należy jednak pamiętać, że wiele rozwiązań skutecznych w przypadku Google sprawdzi się również dla innych wyszukiwarek. Wydaje się jednak, że przez najbliższy czas pozostaną one jedynie marginesem dla potentata ze Stanów Zjednoczonych.

Tyle słowem wstępu, a teraz przejdźmy do zasadniczego zagadnienia tego artykułu…

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych i na czym polega?

W największym skrócie, pozycjonowanie stron internetowych ma na celu umieszczenie danej witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.Co to jest pozycjonowanie stron internetowych i na czym polega? Internet to obecnie potężny rynek zbytu i szansa na zarobienie ogromnych pieniędzy. To również szybka i prosta droga do zaprezentowania swojego potencjału i stania się sławnym. Dlatego też wysokie pozycje w wyszukiwarce osiągane po wpisaniu określonych słów kluczowych są tak istotne dla wielu ludzi. Jednak osiągnięcie tego celu nie jest łatwe, bo konkurencja jest ogromna. I tutaj pojawiają się pozycjonerzy, którzy zgłębiają tajniki algorytmów Google i starają się w taki sposób planować działania związane z funkcjonowaniem witryny w sieci, by była ona jak najwyżej w wyszukiwarce. Działania pozycjonerskie mają ścisły związek z pojęciem optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO. W praktyce więc, by osiągnąć sukces, należy podjąć szereg różnorodnych działań na kilku płaszczyznach.

Pozycjonowanie SEO, czyli jak odnieść sukces w sieci

Jak już wspomniałem, by dobrze wypozycjonować stronę, należy skupić się na szerokim spektrum działań. Z jednej strony są to wszelkie inicjatywy skupione wokół optymalizacji, czyli SEO. Więcej na ten temat przeczytasz w moim artykule: „’Co to jest SEO?’, czyli na czym polega optymalizacja stron internetowych„. Inne działania z tego zakresu, to tak zwany link building, content marketing oraz analiza skuteczności działań. Wszystkie omówię poniżej.

Link building – budowanie struktury odnośników

Link building – budowanie struktury odnośnikówJak sama nazwa wskazuje, aktywność na tej płaszczyźnie ma prowadzić do tworzenia siatki linków, prowadzących do pozycjonowanej witryny. Linki możemy zdobywać na przykład poprzez strony, na których umieszczane są teksty zapleczowe (tak zwane „zapleczówki”). Niegdyś w głównej mierze służyły do tego tak zwane presell pages, w których zamieszczano mnóstwo precli. Dziś odchodzi się od tej praktyki na rzecz wspomnianych stron zapleczowych, ale również blogów. Jeśli nasza strona jest atrakcyjna i ciekawa, użytkownicy sieci sami będą umieszczać odnośniki w różnych zakątkach internetu (na przykład na forach dyskusyjnych czy portalach społecznościowych). Taka forma promocji jest bardzo dobrze odbierana przez algorytmy Google i zwiększa siłę naszej witryny. Warto więc dbać o treści zawarte na stronie i dążyć do interakcji z jej odbiorcami.

Warto też stosować tak zwane linkowanie wewnętrzne. To tworzenie siatki linków, odsyłających do poszczególnych podstron na pozycjonowanej witrynie. Zapewne zauważyliście, że w tym tekście również stosuję tę formę linkowania.

Content marketing – marketing treści

Content marketing to działania marketingowe nastawione na aktywność w przestrzeni internetu i dużą interakcję z odbiorcą. W praktyce chodzi więc o budowanie pozytywnego wizerunku danej witryny czy produktu oraz nawiązywanie stałej więzi z klientem. W zakres tej odmiany marketingu mogą wchodzić takie działania, jak na przykład tworzenie wartościowych i ciekawych artykułów – poradników, jak również atrakcyjnych filmów czy vlogów. Dynamika zmian w tej dziedzinie jest duża, więc warto śledzić wszelkie nowinki na bieżąco. Dużą rolę w dotarciu do odbiorców mają tutaj stale rozwijające się media społecznościowe czy blogi tematyczne.

Analiza skuteczności działań – trzymanie ręki na pulsie

Skuteczne pozycjonowanie nie miałoby racji bytu, gdyby nie bieżąca analiza skuteczności działań. Świat SEO i pozycjonowania to bowiem ciągłe zmienne. Wymaga to od pozycjonerów stałego monitorowania wyników w sieci i nadążania za zmianami wprowadzanymi do algorytmów Google. Dlatego w tym miejscu ważna uwaga dla osób, które chcą poprosić specjalistów o pomoc… Nastawcie się na to, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Jeśli Wasza strona osiągnie sukces, nie jest powiedziane, że utrzyma się na szczycie po upływie czasu. Gwarancją długotrwałych sukcesów jest stała współpraca z pozycjonerami lub ciągłe przyswajanie wiedzy, które w końcu umożliwi nam samodzielne działania.

Pozycjonowanie stron internetowych – cennik usług specjalisty

Pozycjonowanie stron internetowych – cennik usług specjalisty

Nie ma jednego, przyjętego cennika za pozycjonowanie stron internetowych. Wiele zależy od tego, co tak naprawdę chcemy osiągnąć. Celem może być zwiększenie ruchu na stronie, ale też zwiększenie konwersji. Poszczególni specjaliści czy agencje proponują lub ustalają różne metody rozliczania. Może być to abonament miesięczny, jak również płatność za poszczególne efekty. To wszystko powoduje, że koszty za pracę pozycjonerów należy ustalać indywidualnie z podmiotami, z którymi podjęliśmy lub planujemy podjąć współpracę.